זה מבחינתי ה- קינוח האולטימטיבי . קודם כל הוא נורא טעים וקל להכנה, הוא מתאים לרגישים לגלוטן, הוא מתאים למי שרגיש ללקטוז מה שהופך אותו מתאים ביותר לשומרי כשרות והוא מתאים לטבעוניים, בקיצור מתאים לכולנו.

בחורף אפשר לאכול אותו חמים, עד שאני מכניסה אותו למקרר אני עוברת כל פעם באמתלה אחרת לידו ולוקחת כל פעם קצת בתירוץ הדי עלוב, שאני חייבת לוודא שהכל בסדר איתו… ובקיץ אוכלים אותו קר (אצלנו אוכלים אותו קר כל השנה אבל זה אנחנו…)

את הקינוח הזה הכרתי לראשונה כשבן זוגי שיחייה ואני הייתי במסעדה (יותר נכון, מוסד) בית תאילנדי בתל אביב וביקשנו אותו כקינוח. אמנם לא ידענו בזמנו מה זה אבל אנחנו זרמנו עם המלצרית. איך שהכפית הראשונה הגיע לפה שלי ידעתי שזו אהבה מביס ראשון ורק כשהכנתי אותו בבית הבנתי עד כמה הוא קל להכנה וכל מי שטעם ביקש את המתכון.

לא סתם הוא הפך לקינוח הדי קבוע שלנו והחלטתי בעקבות בקשה של חברה לחלוק אותו אתכם, אז בשבילכם ממני באהבה.

הטפיוקה מגיעה באריזה קטנה עם גרגירים קטנים לבנים שהם מאוד עמילניים ולכן אתם תראו שהתערובת מאוד מסמיכה בזמן הבישול. מוצאים אותה לרוב בחנויות טבע, עדן טבע מרקט ולפעמים בחנויות מתמחות. אני תמיד מוצאת אותה בחנויות טבע ואפילו פעם מצאתי אותה בצבע ורוד.

מצרכים:

1/4 כוס טפיוקה

2 כוסות מים

1/4- 1/2 פחית חלב קוקוס

1/2 כוס סוכר

תוספות: פירות עונה

אופן ההכנה:

בסיר בינוני שמים את הטפיוקה ואת המים ומתחילים לבשל כ- 20 דקות על אש בינונית-נמוכה. אתם תראו שתוך דקה שתיים המים הופכים לעכורים/ אטומים, זה בגלל העמילן של הטפיוקה וזה בסדר חשוב לערבב כל הזמן. בגלל שהטפיוקה מאוד עמילנית יש לכדורים נטייה להדבק אחד לשני והערבוב ימנע מהכדורים לעשות זאת.

לאט הכדורים יהפכו לשקופים ואתם תרגישו שאתם מערבבים סירופ. התערובת מוכנה כשהגרגירים הפכו מלבנים לשקופים וזה קורה אחרי 18-20 דקות. תרימו את הכף ואתם תראו.

מוסיפים את החלב קוקוס (מתחילים מ 1/4 פחית) ואת הסוכר, אם אתם רוצים מתוק יותר תוסיפו סוכר לפי טעמכם מצננים ומכניסים למקרר. מחלקים לקעריות הגשה, מוסיפים פירות לפי מה שאוהבים ומגישים.

ככה הפתיתים נראים בתום הבישול, שקופים

מבט מלמעלה על הקינוח המרענן הזה

טיפים/ גיוונים:

1. חשוב מאוד: לטפיוקה יש נטייה להסמיך עוד יותר בזמן הקירור ולכן לפני ההגשה בידקו את רמת הסמיכות, אם היא מאוד סמיכה תוסיפו עוד קצת קרם קוקוס או מים ותערבבו עד להגעת הסמיכות שמתאימה לכם (אני אוהבת טיפה סמיך אבל יש כאלה שאוהבים יותר נוזלי )

2. לט”ו בשבט אפשר להוסיף פירות יבשים חתוכים גס וכמה אגוזים ולהוסיף קצת סילאן או סירופ מייפל מעל.

3. אפשר להוסיף לטפיוקה כל פרי על פי ההיצע שקיים בעונה ולפי טעמכם האישי. אפשר להוסיף פחית שימורי פירות למי שממש מתעצל לחתוך פירות (אני עושה את זה לעיתים).

תמונה אחרונה ודי