pc310236-jpg-1

אח שלי קפץ לבקר אותנו ואיכשהו השיחה החלה לסוב סביב אוכל והעובדה שאוטוטו השנה מתחלפת לי איכשהו היה בראש ששבוע הבא חוגגים שנה אזרחית עד שנפל האסימון בקול תרועה ואני חטפתי חום כי לא הספקתי להכין שום דבר מיוחד.

ההתלבטות היתה בין משהו על בסיס שוקולד ותות שדה או גבינה ותות אחרי שאחי ואני עשינו סיעור מוחות אינטנסיבי ביותר הוחלט שאופים משהו שהוא מושחת ביותר, אלא מה שהוא גם שוקולד גם גבינה וגם תות שדה וכך נולד המתכון לבראוניז עם קצפת ותות שדה.

מזל שהילדים שלי ואני מתים על תותים כי לאחרונה המקרר שלנו מלא בהם ואין מצב למצוא אותי בלי סטוק של שוקולד כך שישר אחרי הדיון הסוער יצאתי לדרך בשש אחה”צ שנגמרה בבוקר אחרי שהכל נח והתייצב במקרר. אז שתהיה לנו שנה אזרחית מתוקה, טעימה, קסומה ושמחה לכולנו ואגב, זה המתכון ה- 100 !

לבראוניז: תבנית 23X33

לחמם תנור ל 170 מעלות

250 גרם שוקולד מריר 60%

250 גרם חמאה

3/4 כוס סוכר

4 ביצים

1/4 כוס קקאו (לא שוקולית)

1/2 כוס קורנפלור

1/2 כפית סודה לשתייה

קורט מלח

לקצפת:

מיכל גבינת שמנת 30% שומן (250 גרם)

מיכל שמנת מתוקה 38% שומן

3 כפות אבקת סוכר

3 כפות אינסטנט פודינג וניל

לקישוט:

2 מכלי תותים

חבילה להכנת ג’לי תות אינסטנט

אופן ההכנה:

בסיר בינוני ממיסים שוקולד, חמאה וסוכר עד להמסה של השוקולד והחמאה. מצננים טיפה ומוסיפים את הביצים אחד אחד ומערבבים טוב טוב עד למראה קרמי סמיך.

בקערה מערבבים את הקקאו, קורנפלור, סודה לשתייה ומלח לאחידות. מוסיפים לתערובת השוקולד מערבבים טוב ושופכים לתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה.

אופים בחום של 170 בין 25-30 דקות, עד שנוצר קרום וקיסם שניכנס יוצא לח ולא רטוב. מצננים לגמרי.

מכינים את הקצפת:

בקערת מיקסר שמים את השמנת, סוכר ואינסטנט פודינג ומקציפים עד לקצפת יציבה מוסיפים את הגבינה וממשיכים להקציף עד שהתערובת יציבה.

מורחים את הקצפת על הבראוניז (הבראוניז צריך להיות צונן לחלוטין) בשכבה אחידה. אם יש זמן מכניסים למקרר לשעתיים ואם אתם חסרי סבלנות כמוני, אז לשעה לפריזר כדי שהכל יתייצב.

לקישוט התות:

חותכים את החלק התחתון, הירוק של התות ומוודאים שנישאר החלק האדום ביותר חוצים את התותים לשניים ומסדרים אותם אחד ליד השני בצורה מסודרת (למי שאין סבלנות יכול לחתוך לחתיכות קטנות ולפזר על הקצפת).

מכינים את הג’לי על פי ההוראות שעל האריזה ואחרי כמה דקות שהגלי מתקרר טיפה ומתחילה פעולת קרישה, בערת כף שופכים את הג’לי בעדינות על התותים. מעבירים ללילה למקרר לפני שנהנים מהבראוניז המשודרגים.

pc310182-jpg-1

טיפים/ גיוונים:

1. מתכון הבראוניז מתאים לרגישים לגלוטן אבל אם אין בבית קורנפלור אפשר אותה כמות של אנסטנט פודינג או קמח רגיל.

2. אני השתמשתי בגבינת נפוליאון אבל אפשר פילדלפיה או מסקרפונה

3. כשאין תותים אפשר להשתמש בכל פרי אחר שאוהבים, אננס (טרי או שימורים) יהיה מעולה פה גם מנגו, נקטרינות וכו.
pc310257-jpg-1