לכבוד החנוכה החלטתי לעשות משהו קצת אחר. כולם עושים סופגניות כבר מלפני חודש, בעצם, טיפה אחרי שסיימו לפרק את הסוכה, כבר “התאמנו” על הכנת הסופגנייה וחודש לפני כבר בכל דוכן, סופר, מכולת כבר היו סופגניות מוצעות למכירה. אני פחות מתחברת אליהן, לא אוהבת את הריבה, מעדיפה כבר ריקה בייחוד אם היא טובה.

לפני שנים, בטיול אחרי צבא, נסעתי עם משפחתי לספרד ושם טעמתי לראשונה את הדבר המדהים, הממכר והמיוחד שניקרא צ’ורוס. הצ’ורוס מוכרות לא רק בספרד אלא גם באמריקה הלטינית, הורי אכלו אותן בארגנטינה כשהיו בגיל של ילדי, והטעם של ספרד מלווה אותי עד היום כל פעם שאני שומעת, רואה וטועמת צ’ורוס.

המתכון המקורי הוא ללא ביצים בכלל ולרוב את הרצועות עושים בעזרת מכונה (כמו העוגיות המרוקאיות) היות והבצק יוצא די דחוס. מטגנים ומגלגלים בסוכר, ממלאים בריבת חלב או טובלים במשקה שוקולטה סמיך. היות ואין לי מכונה (ולא לכולם יש) שיניתי במעט את יחס הנוזלים כדי שאפשר יהיה לזלף את הרצועות ואז לטגן.

הצ’ורוס יוצאים פריכים מבחוץ ורכים בפנים, טעימים, ממכרים מאוד ועם טעם של עוד. הילדים ייהנו לטבול אותם ברוטב שוקולד אבל גם מגולגלות בסוכר וקינמון הן טעימות ברמות. תהנו וחג אורים שמח.

לבצק:  כ- 30 צ’ורוס תלוי בגודל.

2 כוסות כוס מים ( 480 מ”ל )

2 כפות שמן קנולה

1/2 1 כוסות קמח (210 גרם)

קורט מלח

1/2 כפית אבקת אפייה

לטיגון:

ליטר שמן נייטרלי כמו קנולה

לגלגול הצ’ורוס:

1/2 כוס סוכר (100 גרם)

1/2 כפית קינמון

אופן ההכנה:

בסיר קטן מביאים מים ושמן לרתיחה. מכבים את האש.

בקערת מיקסר עם וו עירבול (גיטרה) מערבלים את החומרים היבשים במהירות נמוכה. מוסיפים לאט את המים וממשיכים לערבל עד לקבלת בצק יציב, גמיש וטיפה דביק.המרקם צריך להיות סמיך אבל כזה שנוח לזילוף.

מעבירים חלק מהבצק לשקית זילוף עם צנטר כוכב. חותכים מלבנים מנייר אפייה ומזלפים רצועות בצק קצרות או ארוכות לפי מה שמתחשק על הנייר. כשהכל מוכן מתחילים לחמם את השמן.

כשהשמן מוכן מכניסים בעדינות את הנייר עם הרצועות ומטגנים 3-4 דקות עד להזהבה. את הנייר מוציאים עם מלקחיים.

איך יודעים שהשמן מוכן? למי שיש מדחום אז רצוי בין 170-175 ולמי שאין מכניסים את החלק הארוך של כף העץ ואם יש בועות קטנות מסביב זה מוכן.

כשהרצועות מוכנות מוציאים אותן עם כף מחוררת ומעבירים לנייר סופג. כשהן טיפה מצטננות מגלגלים בסוכר וקינמון ונזהרים לא לחסל את הכל.

הצ’ורוס במיטבם סמוך למועד ההכנה אחר כך הם תופסים לחות. השתדלו להכינם כמה שיותר צמוד למועד ההגשה. בתאבון.

הכי נוח להעביר אותם ככה לשמן

טיפים/ גיוונים:

1. בהרבה מתכונים יש הוספת ביצים ועשיית הבצק היא בסגנון של בצק רבוך. המתכון הזה הוא מתכון מקורי ארגנטינאי ללא שימוש בביצים. הבצק יוצא סמיך ומעט דביק אבל הוא נוח לזילוף.

2. בתמונה עם הנייר הרצועות קצרות אבל לצורך הצילום עכשיו התחשק לי רצועות ארוכות יותר אבל התהליך זהה לחלוטין.

3. אפשר לגלגל רק בסוכר מי שלא אוהב קינמון או לא לגלגל בכלל, להשאירן ככה ולהגיש ליד שוקולד מומס ריבת חלב או ממרח נוטלה, למשל, טיפה מחומם במיקרו ולטבול את הצ’ורוס.

 

אתם לא מבינים כמה שזה טעיםםםםם