- ריח של בית - https://smellslikehome.co.il -

הבראוניז שלי

אין פה הרבה מה להכביר במילים. ברגע שאומרים בראוניז אומרים למעשה הכל את האהבה הבלתי מתפשרת לשוקולד, את האנחה שאחרי הביס הראשון והאחרון, את ליקוט הפירורים את הטעם שממשיך איתנו בפה לאורך היום (או הלילה תלוי מתי מגיע החשק) ואת הנחמה והכוח שיש בריבוע אחד קטן שמסוגל להעלים כל כאב לב, את העצבים ואת העייפות של יום ארוך קצת יותר מידי ולתת חיוך כובש ואת ההרגשה שעכשיו יהיה יותר טוב.

הבראוניז האלה ממש קלים להכנה. אין מיקסר הכל ניכנס בסיר ולתנור. פרט נוסף הוא שאין בהם קמח יש אינסטנט פודינג שנותן רכות ומתאים לרגישים לגלוטן ולפסח ( יששש, בהחלט עדיף על קמח מצות, לא?)

לבלילה: תבנית: 23X33

לחמם תנור ל 180 מעלות

200 גרם שוקולד מריר (לפחות 53%)

200 גרם חמאה

3/4 כוס סוכר

4 ביצים

1/4 כוס קקאו (לא שוקולית)

1/2 כוס אינסטנט פודינג וניל

1/2 כפית סודה לשתייה

קורט מלח תמצית וניל

1/2 כוס אגוזי מלך קצוצים גס

אופן ההכנה:

בסיר בינוני שמים חמאה, שוקולד וסוכר ומחממים עד להמסה של השוקולד. מכבים את האש ומצננים טיפה.

בקערה אחרת מנפים קקאו, אינסטנט פודינג, סודה לשתייה וקורט מלח כשתערובת השוקולד טיפה הצטננה מוסיפים את הביצים ומערבבים לתערובת אחידה.

מוסיפים את תערובת היבשים ומערבבים לכמעט איחוד. מוסיפים את האגוזים וממשיכים לערבב לאיחוד. מעבירים את התערובת לתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים 30 דקות בחום של 180.

  

הבראוניז מוכן שיש שכבת קרום דקה והוא נפרד טיפה מהדפנות. קיסם שנכנס יוצא לח אבל לא רטוב. מצננים היטב ואז מעבירים למקרר לשעתיים של צינון. כך גם יותר קל לחתוך. מפדרים באבקת סוכר ומגישים.

 

טיפים/ גיוונים:

1. אני השתמשתי בליקר דובדבנים במקום תמצית וניל.

2. במידה וילדים קטנים גם יאכלו מהבראוניז אפשר לוותר על האגוזים.

3. במקום אגוזי מלך אפשר אגוזי לוז שנותנים המון טעם או פקאן.