כבר כמה זמן שרציתי להכין את העוגיות האלה, עוד ביום כיפור פנטזתי עליהם ופשוט לא יצא, אפילו קניתי את הרחת לוקום במיוחד ופשוט לא יצא. כל זה השתנה היום שכבר ממש ממש לא יכולתי והייתי חייבת להכין והתוצאה היתה שווה את הציפייה ואת ההכנה (המאוד קלה עלי לציין).

עוגיות נימוחות וממכרות בטירוף, בצק שממש נוח לעבוד איתו והוא מתאים לכל עוגייה שמגלגלים לרולדה וחותכים כמו עוגיות שושני מרנג, רולדת תמרים ועוד.

עוגיות שהולכות מעולה ליד כוס תה, כשבא להשויץ בפני האורחים ופשוט כשבא עוגיות עם טעם של עוד. הבצק מספיק לכמות גדולה יותר של עוגיות. מהשאר ניתן להכין מגולגלות בטעם שאוהבים או לקנות כמות גדולה של לוקום.

לבצק: 25 עוגיות

לחמם תנור ל 170 מעלות

1/2 2 כוסות קמח (350 גרם)

1 כפית אבקת אפייה

2 כפות סוכר

150 גר’ חמאה קרה חתוכה לקוביות

1/2 גביע יוגורט (100 גרם)

למילוי: 25 יח’ של רחת לוקום (כ-250 גר’)

אופן ההכנה:

שמים במעבד מזון קמח, אבקת אפייה וסוכר ומפעילים לשנייה רק לפיזור אחיד של החומרים. מוסיפים את החמאה ומעבדים בפולסים עד לקבלת תערובת פירורית.

מוסיפים את היוגורט ומעבדים עד לקבלת פירורים גדולים וגסים. במידה ולא מתגבש מוסיפים עוד כפית או שתיים של יוגורט לפי הצורך.

עוטפים בניילון נצמד ושמים במקרר לחצי שעה- שעה של מנוחה.

בנתיים לוקחים כל יחידה של רחת לוקום ובעזרת היד, כאילו מדובר בפלסטלינה, מגלגלים לצורת נחש. תנסו, זה נשמע אולי הזוי אבל זה קורה, צריך טיפה של כוח אבל הרחת לוקום הופך מריבוע לנחש.

אחרי שהבצק נח מקמחים משטח עבודה ולוקחים חצי מהכמות ומרדדים כמה שיותר דק. קחו בחשבון שיש אבקת אפייה והבצק יתפח ולכן חשוב שהבצק יהיה דק (3 מ”מ).

בעזרת קורצן קורצים עיגולים ברוחב של הנחשים שעשיתם, שמים את רחת הלוקות בקצה העיגול ומגלגלים. מניחים על תבנית אפייה מרופדת כשהתפר למטה.

אופים בחום של 170 כ-20 דקות עד שהעוגיות מזהיבות. נותנים להם להתקרר ומפדרים באבקת סוכר.

צבעוניות משגעת

טיפים/ גיוונים:

1. לפני שקונים את הרחת לוקום כדאי לטעום. מה שלא טעים לפני לא יהיה טעים גם אחרי…

2. אני קניתי רחת לוקום צבעוני אבל אפשר לבחור מה שבא העיקר שיהיה טעים ואיכותי.

3.  אפשר במקום יוגורט להשתמש בגבינה לבנה רק לוודא שהכמות לא משתנה.

4. מי שאוהב פחות מתוק יכול לוותר על אבקת הסוכר שבבצק עדיין יצא מעולה.