2014-09-18 10.23.45

ממתק שכל כך מזוהה עם הילדות שלנו אפילו מבוגרים מאיתנו, סבא וסבתא מכירים אותו מילדותם שלהם הגרסה של הסופרים כל כך מתועשת שכשטועמים את הדבר האמיתי מבינים שאין קשר, אבל ככה זה מתועש או קנוי מול הגרסה הביתית.

אני חייבת לציין שאחרי שטעמתי לי זה היה מתוק ואני אוהבת מתוק אני אוהבת מתוק חלבה אבל כמה ביסים אחרי אני חייבת לציין שאני ממש אבל ממש לא הולכת להתקרב יותר ל”דבר הזה” שמוכרים בסופר ונישארת עד הסוף עם הגרסה המתוקה הזאת.

אחי ובן זוגי שיחייה היו הנסיינים הראשונים שזה לא אני לממתק והם ממש אהבו וזו הסיבה שהמתכון פה. נכון, הוא מתכון מאתגר, צריך לעבוד מאוד מדוייק (אם אין לכם מד חום סוכר זה הזמן לקנות), מאוד מהר ומאוד מסודר, כלומר, לקרוא את המתכון טוב טוב עד שמבינים את סדר העבודה ואז ניגשים למלאכה. לי זה היה הנסיון הראשון ולכן המטבח מאוד התלכלך, טיפ: מים חמים מורידים כל שארית של סוכר ואו קרמל ומזה יש הרבה במתכון. אחרי כל זה עלי לציין שזה היה שווה ועבר בסדר גמור וללא תקלות והחלביצה הראשונה (ולא האחרונה) שלי יצאה לדרך. זה ממתק שמתאים לארועים מיוחדים כמו ראש השנה (יש בו דבש), פסח (ללא גלוטן) ומתי שבא להרשים. מה שכן, לא להפעיל מזגן למרות שחם כי העיסה בסוף התהליך מתקררת ומתמצקת מהר וקור עלול להקשות על המעבר בין הקערה לתבנית שבה היא תנוח. קחו מניסיון אישי שלי ותעשו מקלחת ישר אחרי, אחרי הכל גם הנוגט צריך לנוח…

חומרים לעיסת הנוגט:

2 חלבונים

1/3 כוס דבש (120 גרם)

1/3 כוס גלוקוזה (120 גרם)

1 כוס סוכר (200 גרם9

1/4 כוס מים (60 מ”ל)

2 כוסות תערובת אגוזים (200 גרם)

2 טבעות אננס מסוכר חתוך לקוביות קטנות

 

 

אופן ההכנה:

מניחים בקערת המיקסר את החלבונים.

בסיר בינוני שמים את הדבש, גלוקוזה, סוכר ומים ומביאים לרתיחה. ברגע שהתערובת מתחילה לרתוח מכניסים מדחום סוכר ונותנים לתערובת לרתוח עד ל 150 מעלות.

כשהתערובת מגיעה ל130 מעלות מתחילים להקציף את החלבונים עד לקבלת קצף יציב.

כשתערובת הדבש מגיעה ל 150 מעלות מכבים את האש. מנמיכים את מהירות המיקסר ושופכים בעדינות ובזרת דק את התערובת.

מגבירים את המיקסר וממשיכים להקציף כ 6-8 דקות עד שהתערובת מאוד סמיכה והקערה כבר לא קרה.

שופכים את האגוזים ואת האננס ובעזרת לקקן מקפלים את תערובת הנוגט. בשלב הזה צריך לעבוד מהר כי התערובת מאוד דביקה וסמיכה.

מעבירים את התערובת לתבנית מרופדת בנייר אפייה ומפודרת בקורנפלור בנדיבות. משטחים את התערובת ומפדרים עוד טיפה קורנפלור כדי שאפשר יהיה לשטח ביתר קלות.

נותנים לנוגט לנוח כמה שעות לפני שחותכים אותו. הנוגט מאוד דביק וכדי להקל על החיתוך יש לשמן את הסכין.

 

טיפים/גיוונים:

1. אפשר במקום דבש רגיל דבש מפרחים או טעם אחר שאוהבים.

2. יחד עם האגוזים אפשר להוסיף 100 גרם פירות יבשים כמו משמש חתוך, דובדבנים ועוד. חשוב לחמם טיפה את התוספות לפני ההוספה לתערובת הנוגט.

3. שמתי את הנוגט במקפיא , הוצאתי אחד לנישנוש ואחרי דקה בחוץ גם נוח להוציא מהשקית  וגם היא לא נדבקת לא לשקית ולא לידיים והיא שומרת על טעמה ומרקמה המעולה.   בתאבון סמיילי