פתאום הרגשתי שעבר יותר מידי זמן מאז שאפיתי משהו עם שמרים. יש משהו בריח של מאפה שמרים וזה ממש לא משנה אם זה מאפה מתוק או סוג של לחם, יש משהו מנחם בריח של שמרים.

היות וכך החלטתי שאני מכינה לחמניות קטנות וחמודות שאחר כך אכין מהן כריכים קטנים לנסיכה שלי שהיא תוכל לקחת לארוחת הבוקר בגן ואני אחר כך אוכל להתפנק לי עם לחמנייה רכה ומתוקה, למרוח לי חמאה וריבה ולהנות לי מהן לצד כוס הקפה.

הבצק נעים לעבודה והלחמניות יוצאות קטנות (ומכאן שמן, ביס) רכות כמו ענן עם מתיקות עדינה בדיוק כמו שאנחנו אוהבים בבית. תהנו.

מצרכים: כ – 14 לחמניות ביס

לחמם תנור ל 190 מעלות

1/2 3 כוסות קמח (500 גרם)

כף 1 שמרים יבשים (10 גר’) או 1/2 שקית שמרית (25 גר’)

1/2 כוס סוכר (100 גרם)

1/2 כוס שמן (100 גרם)

1/2 1 כוסות מים (360 מ”ל)

1 כפיות מלח

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר שמים קמח, סוכר ושמרים ומערבבים לפיזור אחיד. מפעילים את המיקסר ומוסיפים 1/2 1 כוסות מים .

כאשר התערובת מתחילה לקבל צורה של בצק מוסיפים את השמן וממשיכים לעבד כ 7-8 דקות כשמידי פעם בודקים את הבצק. עכשיו קיץ ולכן המים ייספגו מהר יותר וייתכן שנצטרך להוסיף עוד 1/4 כוס.

מוסיפים את המלח, בודקים את הבצק וממשיכים לעבד עוד 1-2 דקות. הבצק צריך להיות חלק, מבריק ואלסטי. מעבירים לקערה להתפחה של כשעה עד להפלת נפח.

מוציאים את האויר לבצק ומניחים על משטח עבודה. מחלקים ל 14 חתיכות כמה שיותר אחידות. אפשר מכל חלק ליצור נחש ולעשות שבלולים, קשר, פרח וכדומה או פשוט לכדרר לכדורים הדוקים ולהניח בתבנית אפייה ולהתפיח כחצי שעה עד ארבעים דקות.

מורחים ביצה ואופים בחום של 190 מעלות כ 15-18 דקות עד שהלחמניות תפוחות ושזופות. הלחמניות במיטבן ביום ההכנה אבל גם למחרת הן טובות ורכות.

חבל שאי אפשר להעביר ריח..

טיפים:

1. במקום סוכר לבן אפשר סוכר חום דחוס באותה הכמות או לשלב.

2. אפשר להוסיף לפני ההתפחה אבל בסוף הלישה חופן של צימוקים או חמוציות.

3. במקום למרוח את הלחמניות בביצה אפשר כף סילאן או דבש מהולה בכפית מים רותחים ואז למרוח.

4. הלחמניות יוצאות יחסית קטנות ואני אוהבת אותן ככה לפינוק של בוקר. מי שרוצה לחמניות יותר גדול יכול לחלק את הבצק ל 8-9 לחמניות ולהוסיף עוד 2-3 דקות לאפייה.