לפני שנים כשהייתי סטודנטית לאומנות, נסעתי לאיטליה כדי לראות את האומנות מקרוב, לא רק מתוך דפי הספרים אלא ממש לנשום אותה ועל הדרך לטעום קצת מארץ המגף.

אחת העוגיות שטעמתי ומאוד אהבתי היו עוגיות האמרטי. עוגיות קטנות שעשויות משקדים טחונים ועם טעם אלוהי של מרציפן. יש המון גרסאות לעוגיות האלה כולל אלו שהקינוח טרמיסו מבוסס עליהן.

הגרסה הזאת של העוגיות האלה מניבה עוגיות קטנות ושובבות, פריכות מבחוץ ורכות מבפנים, מיוחדות וממש קלות להכנה. יש פה שימוש בחלבון שנשאר לי ממתכון אחר ואין פה הקצפות. בנוסף, הן מעולות לכל מי שרגיש לגלוטן, בדיוק העוגיות לטעמי. מקווה שגם אתם תאהבו אותן.

 מצרכים: 20 עוגיות קטנות

מחממים תנור ל 180 מעלות

200 גרם שקדים טחונים (2 שקיות או 2 כוסות+ 3כפות שטוחות)

100 גרם אבקת סוכר

1/2 כפית אבקת אפייה

1 חלבון ביצה

1 כף ליקר אמרטו

מנג’טים קטנים (לא חובה)

אופן ההכנה:

מנפים בעזרת מסננת את אבקת השקדים ואבקת הסוכר כדי לוודא שאין גושים. מוסיפים את אבקת האפייה ומערבבים לפיזור אחיד של החומרים. מניחים בצד.

בעזרת מטרפה ידנית מקציפים את החלבון עד לקבלת קצף נוזלי אך לבנבן, יקח לכם איזה 1-2 דקות. מוסיפים את האמרטו ומקציפים עוד כמה שניות בודדות.

שופכים את החלבון לתערובת השקדים ומערבבים היטב תחילה עם כף עץ ואז בעזרת הידיים עד לקבלת תערובת שמזכירה פלסטלינה רכה.

בידיים רטובות לוקחים מעט מהתערובת ומגלגלים לכדור בקוטר 2-3 ס”מ ס”מ. מניחים על מגש אפייה מרופד בנייר אפייה או אפשר בתוך עטרת נייר כפי שאני עשיתי. לשיקולכם.

אופים את העוגיות בחום של 180 כ- 15 דקות עד שהעוגיות מזהיבות. לא נוגעים בהן כשהן יוצאות מהתנור, הן רכות ויתפוררו. מצננים לטמפרטורת החדר ומאחסנים בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר.

 

טיפים/ גיוונים:

1. במקום ליקר אמרטו אפשר 2-3 טיפות תמצית שקדים.

2. השתמשתי באבקת סוכר לקבלת מרקם רך אבל למי שאין יכול סוכר לבן או חצי חצי, לשיקולכם.

3. מי שרוצה יכול לקשט את העוגיות טרם כניסתם לתנור cשקד מלובן או גפרורי שקדים. אני אוהבת ככה טבעי בייחוד אם יש סיכוי שילד קטן יאכל מהם.